20 februari 2009

MARIA MARIA MARIA

På Kalles förskola så har de just nu en praktikant.
Hon presenterade sig för mig första dagen, i vanliga fall är jag ganska bra på namn, men denna gång har det bara inte satt sig. Kan ha att göra med att hon är så tråkig så att klockorna stannar.

Har tom frågat Kalle i smyg vad hon heter, men han sa att han inte heller visste.

Givetvis springer vi på henne på Ica Maxi.
Jag är jättetrevlig och tjenis utan att nämna henne vid namn.
Då säger Kalle till denna tråkiga kvinna följande:
-"Min mamma och jag har en hemlis. Mamma vet inte vad du heter Maria."

I högtalaren utropas lite senare:
-"Kalles mamma har sjunkit genom golvet, hon väntar i källaren".

2 kommentarer:

  1. Lovely:D Barn er for gode...

    SvaraRadera
  2. Herregud jag dör! Så kul!
    Barn är för härliga!
    KRam

    SvaraRadera