2 februari 2009

Hjärtebarnens månad!

Februari månad är alla hjärtebarns månad.

Då jag har hjärtebarn i min närhet så vill jag slå ett slag för hjärt & lungfondens kampanj.
Det är väldigt lätt att bidra, så gå in med detsamma och hjälp till.

Kopierar info rätt o slätt från en toppenblogg, Heja Abbe!:

"Precis som förra året, och året innan det, har Hjärt- och lungfonden i år utnämnt hela februari månad till "Alla barnhjärtans månad".
Fint, tycker jag.Målet är att samla in 15 miljoner kronor som ska finansiera fyra nya barnkardiologiska forskartjänster.
I fjol lyckade man få ihop femton mille till tre toppmoderna 3D-ultraljudsmaskiner. Så det borde gå i år också.Om jag får önska något så skulle avsätta en liten del av pengarna till att köpa en pulsoximeter till varje förlossningsavdelning i landet. Jag tror de går att få för fem-sex tusen, så en halv miljon av de femton borde räcka till alla. (Fundera på det om ni läser här, kära insalmlingskomité)I alla fall. Det finns flera olika sätt att bidra med pengar till den här kampanjen. Du kan läsa mer om det och annat kring Alla barnhjärtans månad på Hjärt- och lungfondens kampanjsajt.
Du kan SMS:a hjärtan, skicka blommor eller spara i fonder t ex.
Eller varför inte köpa en fin pin för tjugofem spänn?
Sven Nordqvist (pappa till Pettson och Findus, du vet) har designat den ena och Charlotte Perrelli den andra. Pinsen finns att köpa bland annat hos EuroFlorist, Hemtex, Hemköp, Tempo och GinaTricot."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar