28 februari 2010

Arga kärringen nr 542

Hela familjen var igår ute och lekte i plasksnön.
Några grannar var även ute och jag fick höra den stora nyheten.
Något hade hänt i tvättstugan.

Vi samlades för att se spektaklet.
Det visade sig vara ett lager med damm över hela lokalen. Vi förstod genast att det inte handlade om en tvättmedelsbomb utan snarare nåt läckage i ventilationen.
Jag erbjöd mig att ringa Fastighetsskötarens JOUR. Efter 20 min i kö kom jag äntligen fram.
Vänligt men bestämt förklarade jag att om man kallar sig för jour så kanske inte 20 min telefonkö är okej?
Hade han nu bett om ursäkt och förstått att jag var irriterad hade det varit helt okej.
Men det gjorde han inte.
Istället får JAG en utskällning för att de bakom mig får vänta ytterligare. Han vill veta mitt ärende asap.
Jag har jobbat ganska mycket med kundservice och blir här irriterad att han inte lyssnar på kunden. Jag framförde min åsikt som betalande kund, en rättighet enligt mig. Kräver bara att han lyssnar, framför klagomålet och om möjligt kanske ber om ursäkt.
Inte då.
Men detta var ju mitt eget fel. Det var nämligen så att de måste få in 3 individuella anmälningar när det gäller ventilationen. Här försökte jag få fram att jag inte är nån expert så det behöver inte vara det som är problemet.
Då får jag till svar att han tar det beslutet utan att ha sett lokalen, "Det är ventilationen, då är det dessa regler.".

Nåja. Alla ska inte jobba med service, så är det bara. Det sitter i ryggmärgen. Antingen så har man det eller så har man det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar