26 februari 2010

Städa städa varje fredag...

Ebba vaknade idag kl 4, vilket i vår familj betyder att jag var tvungen att gå upp kl 5. Ruggigt tidigt när barnen är hemma hela dagen med mig.
Jag har varit hemma med en krasslig Ebba hela veckan. Detta betyder att jag inte kunnat städa, vika tvätt eller något annat husligt.
Men idag nyttjade jag lite barnarbete i form av barnvakten Kalle 5 år. Då blev det fart på kärringen! Jag har tvättat, diskat, dammat, städat badrummet, dammsugit och svabbat. Efter svabbandet blir det svinhalt på golvet, vilket kanske inte är så bra när man har en 22 månaders busunge hemma.
Därför såg det ut så här hemma hos oss i morse, fast med handdukar.
Kändes nästan som jag platsade i konståkningen nu i OS...
Och jag lovar, detta var den bästa bilden jag hittade. Har letat i en timme....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar