13 februari 2010

Klocklärning

Mina barn är ju lite felprogrammerade när det gäller sömn som många av er vet. De lägger sig tidigt, eftersom de annars somnar ståendes, och vaknar i ottan. Kalle vaknade kl 4 i ett helt år och Ebba är inne på att slå det rekordet. Lägger vi dem senare så vaknar de ännu tidigare.

Min man är snäll och går upp med dem mitt i natten och sätter på you tube, cartoon network och ena med det tredje. Böcker skall också läsas för damen, även om det bara är Maxböcker med en mening som mest på varje sida så är det svårt att hålla sig vaken vid 4-snåret.
Jag brukar få sovmorgon till kl 6 ungefär vilket är mycket tacksamt. Tack älskling!
Sedan är det äntligen dags för maken att få sova en stund. Barnen tycker ofta att det är dags för honom att vakna vid 8, men vi höll oss borta idag till 8.45.
Då petade vi på pappan lite grann och frågade om han ville gå upp. Han bad om att få ligga en liten stund till vilket vi respekterade. Eller vi och vi, jag och Ebba respekterade hans önskemål medan Kalle sa: "Åh men... han har ju redan sovit till halv hundra!!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar