14 februari 2010

Kärlek för hundra miljarder

Idag är det ju alla hjärtans dag (som somliga påminde mig om så tjusigt)!
Jag fick sovmorgon! Att få vakna av sig själv är fantastiskt!
Nu vaknade jag halv åtta av att Ebba applåderade Robert eftersom han hade bajsat.
Men halv åtta är ordentlig sovmorgon i vår värld så det var underbart.
Vi firade dagen med brunch på siggesta gård. Underbart gott och förfärligt stressande. Kalle gjorde sin klassiker, ropade genom hela matsalen att han behövde bajsa. Alltid lika underhållande. Ebba spottade ut de icke mamma scanköttbullarna och sa "Blä", också roande.
Men egentligen var det himla bra, jag gillar siggesta eftersom de har en lekhörna. Barnen äter ju en macka sedan har de inte tid att sitta still längre. Jag hade förberett med dockor, lego och ritgrejor, men det var ej intressant. Lekhörnan ruled.

Efter brunchen som var över på ett kick (tyvärr) så gick vi in i ladan. Här var det nämligen loppis. På somrarna är det bakluckeloppis på siggesta och det är alltid packat med folk och bra priser. Vi åker mest dit för Kalles skull som gillar att shoppa begagnade leksaker för en spottstyver (konstigt uttryck!). Han tar upp sin plånbok och prutar vilt.
Idag stod Anna Book vid första bordet. Hon hade scensminkning och minkpäls på, sen om det var lämpligt för tillfället vet inte jag. Snyggt var det inte.
Hon sålde gamla sminkdockor, tingelingkök och skabbiga barbies. Samt en rosa drake.
Den rosa draken föll först min son i smaken och han började mecka, men den hade tydligen inga funktioner, dvs inga knappar. Så då ratade han den snabbt.
Han valde istället det dyraste bordet och vi åkte hem med ett monster från Scooby Doo.
Nöjd unge!

I bilen så pratade vi om alla hjärtans dag och vad det innebär. Då sa han till sin mamma och pappa att han älskar oss hundra miljarder. Det är mest i hela världen. Bara så ni vet.

1 kommentar: