28 mars 2010

Moldau med pinglorna!

Igår var jag födelsedagsmiddag i mina gamla kvarter, Hornstull.
Jag bodde där 1998-2003 och har underbara minnen från den här tiden.
Nu är det ju lite mer hippt än det var på min tid. Då kunde man hyra film på Video Go för 15kr, ringa den lokala pizzerian och säga "Hej det är jag" och de visste precis vem jag var och äta underbara frukostar på café Cinnemon.
Nu är det hippt och inte alls som det var då, men det är kul att området rustas upp och får uppleva lite mer glamour.

Middagen hölls på en underbar restaurang som heter Moldau.
De har schnitzlar i olia form som specialitet, de är stora som dasslock utan att överdriva!
Mitt i middagen släcks det ner och Earth hour inleds, jättemysigt!
Sällskapet var fantastiskt!
Jag har umgåtts med underbara tjejer på nätet i ungefär 5½ år utan att träffas.
Vi vet saker om varandra som vi inte har berättat ens för makar eller våra bästa vänner i verkliga livet .
Det blev mycket öl, vin och jägermeister (för somliga) blandat med skratt och lite gråt.
Givetvis snackade vi massa skit och hade det görgött tillsammans!
Så tack kära vänner som var med igår! Jag hade det toppen!
Det var länge sedan jag kom hem så sent, det var länge sedan jag la mig i sängen och rummet snurrade och det var länge sedan jag faktiskt var lite bakfull.

Tack Robert för att jag fick sovmorgon i morse igen, det behövdes kan jag säga!

2 kommentarer:

  1. Åh det låter förträffligt härligt! Jag hade inte orken och min rygg är knasig... Hoppas att det blir fler gånger och att jag blir medbjuden. Skulle så gärna snacka skit med er!

    Kram Rebecka

    SvaraRadera
  2. Underbara Hornstull!! Nasta gang jag kommer hem sa ska vi ga dit pa en rikig nostalgitripp!!! Vad skont att du fick en kanonkvall och fick vara lite bakis, det behovs ibland! Puss H

    SvaraRadera