6 mars 2010

Vår natt, fredag till lördag:

Jag bestämmer mig för att 23:02 är det dags att sova eftersom man aldrig vet hur nätterna ser ut här. Vid den tidspunkten har båda barnen vaknat två gånger var.
Robert vill gärna se slutet på "1408" som är lite för läskig för mig. Men eftersom jag har svårt att sova utan att han är i sängen kunde jag lika gärna suttit uppe. Istället vände jag och vred mig i en halvtimma. När han väl är i sängen tar det väl 22 sekunder innan frun i huset sover.

Ytterligare en halvtimma senare väcker min man mig eftersom Kalle ropar på sin mamma.
Han är sjuk och låter som en kråka, därför tar jag beslutet att han får följa med mig till vår säng.
Vi somnar om på stört. Eller... Kalle somnar om på stört. Jag somnar om när jag har hittat bästa möjliga ställning, det var en arm under mig och Kalle, den andra på min höft eftersom jag inte vågar lägga den tyngden på honom. Min rumpa utanför sängen och fötterna utan täcke.
Nåja, jag tänker att huvudsaken är att vi får sova.
Ytterligare en halvtimma senare väser maken till mig "Vänd dig om!!!". Tydligen så snarkar jag enormt. Så Kasslerrumpan vänder sig om o tror nu att jag verkligen kommer ramla ut. Här vet inte jag om att vi har ytterligare en familjemedlem i sängen.

Denna familjemedlemmen, Ebba, behagar vakna 03,22 eftersom hon vill se Pippi.
Hon sparkar sin far så att han skriker högt av smärta.
Då går jag upp och försöker intala henne att Pippi faktiskt sover, det gör även Lilla gubben och Herr Nilsson. Hon köper detta en liten stund. Hon lägger sig igen i sängen och får en välling, jag sjunger "Sov du lilla videung" ungefär 102 gånger.
För protokollets skull så vill jag här lägga till att jag erbjöd mig att fortsätta lägga henne, men Robert sa: "Äh jag tar henne".
Big misstake.
När morsan somnat om, denna gång med hela rumpan utanför så vill tydligen inte den minsta längre. Pappan ger upp och går upp.
Pippi var visst vaken ändå.

Jag får sova till kl 6, då somnar pappan om och sover till kl 9. Jag somnar om och sover till kl 10 osv.
Nu ska jag gå ut i solen. Hoppas den inte har gått ner än....

1 kommentar:

  1. Låter som vi båda har haft underbara nätter...
    Jag har mens oxå:-D Som körsbäret på tårtan:-D

    SvaraRadera