8 mars 2010

One of those days

Idag fick vi sovmorgon! Båda barnen sov till kl 5!! Stort framsteg mot 3.30 som varit inne under helgen. Visserligen fick mannen springa mellan barnens sängar under natten, men ändå. Inte 3,30! När klockan var 5,15 så väckte han mig för att få sova en kvart till innan han gick till jobbet.

Då upptäcker jag det värsta som kunde hända. Kaffet är slut.
Hur ska jag överleva?
Min man är otroligt snäll (läs jag är väldigt krävande) så han åkte till Statoil för att köpa kaffe åt mig! Annars hade det gått åt pipsvängen!
Anledningen till att jag skriver just "pipsvängen" är att Pippi går på repeat här hemma och jag börjar snart bli en del av filmen, Prussiluskan tror jag. En sådan gnälltant skulle nog passa mig, förutom för det faktum att hon är dubbad. Tysk brutta. "Åh nej ett möss!" ropar hon när en söt liten gnagare knallar över hennes fot.

Idag är det en sådan dag när saker går åt pipsvängen, visst kunde det vara värre.
Min granne borrar så högt just nu att jag inte skulle höra mitt alarm om jag vilade lite så det är lika bra att skita i det. Jag ringde tom min man för att han skulle höra hur jävla högt det låter.
Är övertygad om att de snart har gjort en lucka i vårt tak och tittar in på lite eftermiddagskaffe.

Och så här såg min badrumsvägg ut när jag skulle borsta tänderna. Tandkrämen ville hellre vara på en dammig vägg än på min tandborste. Det ser väl fräscht ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar