24 mars 2010

Tänker tillbaka...

... på det ljuva 70-talet!
Isolita skrev just om det på sin blogg och jag började tänka tillbaka.
Fan vad härligt det var!
Barnprogrammen visades kl 18, annars var det julafton som visade tecknat. Ingen VHS, inga dataspel osv. Man var ute, lekte herre på täppan, burken eller detektivbyrå i källaren.
Men det jag kom att tänka på mest var ett scenario som utspelade sig när jag var ungefär 4 år.
Det ringer på dörren, och jag öppnar.
Jag hade hört vad mamma och pappa sa när de fick gäster så jag sa:
-Vill du komma in på ett glas vin?
Brevbäraren tackade för inbjudan men var tvungen att jobba.

2 kommentarer:

  1. Gud vad roligt! Vilket underbart minne :D

    SvaraRadera
  2. Hehe.
    Min son var väldigt pratsam med mannen som ringde på förut för att sälja proletären. Berättade både det ena och andra, vad hans katter heter och så där. Och sen bröt han ihop lite för att han glömde att visa honom sina leksaker.:-)
    Fuck jag måste nog blogga om det här det var ju roligt! :-D
    Snart ses vi gumman!

    SvaraRadera