19 oktober 2010

Vår fina Kalle!


Min stora fina Kalle fyller 6 år idag. Äntligen är det den 19:e oktober! Grattis Älskling!

Han hade så svårt att sova i natt! Han vaknade kl 00,15 och smet över i vår säng, där han aldrig brukar sova. Han vaknade kl 02 och kl 04. Det var samma kommentar varje gång: "Jag orkar inte sova längre".
Så 04,45 drog vi igång sång och paket. Han var i extas! Det blev Transformers, Atlantislego, en leopard, en pruttkudde och 2 fallskärmshoppare. Allt skulle testas direkt. Allt skulle med till skolan för att visas upp för kompisarna. Men här fick jag vara den tråkiga mamman eftersom jag ville att de skulle överleva 2 timmar.
Jag frågade vad födelsedagsbarnet ville ha till middag, falukorv blev svaret. Spelade ingen roll hur många gånger jag frågade. Svaret blev detsamma.
Inte riktigt mamman och pappans favorit. Men fyller man år så gör man!


Men tänk ändå att det var hela 6 år sedan man låg på Sös, det var superläskigt och asballt på en gång.



2 kommentarer:

  1. Grattis till Kalle!
    Det är otroligt vad tiden har gått fort. Våra små har blivit stora.
    En jättefin bild på honom.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken härlig bild! Så där låg man och undrade vad det var för en liten person man klämt ur sig:-D
    Grattis till Kalle!

    SvaraRadera