1 oktober 2010

Vinkelivink

Vet ni vad jag verkligen gillar när jag kör bil?
Det är att stanna vid övergångsställen och släppa förbi gångtrafikanter.
Ja jag vet att jag måste, de har ju liksom företräde. Men det bästa är den nervösa vinken som tack för hjälpen. Det är nåt visst med den där, "tack för att du stannade-, undrar om du ser att jag tackar-vinken". En del håller huvudet rakt fram, men sneglar med blicken och lyfter handen diskret som en liten vink.

Jag tycker också det kan vara jobbigt att tacka för detta när jag promenerar. Men det är ju som sagt lag på, så jag ber barnen vinka istället! Annars är jag nog den som vinkar ordentligt. Diskret är liksom inte min grej.

3 kommentarer:

  1. Du sa oxå, förra lördan, att du kunde stirra diskret på folk:-D

    SvaraRadera
  2. Du har rätt. Jaf har käkat blängsylta med tittsås. Men den servitrisen ville jag skelle se att jag stirra. Man får inte himla med ögonenen och sucka på kunder i samma lokal.

    SvaraRadera
  3. Hej:) Jag tackar alltid när bilister stannar :) även fast jag vet att det är lag.. men det kanske uppmuntrar dom och fortsätta stanna för gångtrafikanter Kram

    SvaraRadera