19 juni 2010

Grattis Victoria & Daniel!


Jag har gått in från gårdlekar för att se vigseln. Jag och Ebba parkerar oss i soffan och jag förklarar för henne att flickan och pojken ska gifta sig.
Vi kollar på de fina klänningarna, jag tycker ju att danska drottningen Margarethe har den coolaste av alla, många håller nog inte med.
Ebba sjunger med när operasångerskan sjunger vackert, personligen anser jag att Ebba sjunger bättre, men jag är nog ensam om även den åsikten.
Jag sitter och myser framför tvn, det är så vackert. Victorias klänning är helt fantastisk, bra jobbat Pär Engsheden!

Jag satt framför kungen ("Hungen") och drottningens ("Pescha") bröllop med när jag var 2 år gammal. Tydligen ansåg jag att Silvia skulle ha en kofta på sig. Förstår inte riktigt varför eftersom Google bildsökning har informerat mig om att hon hade en långarmad klänning...


2 kommentarer:

  1. Du sa ju Pescha och hungen väl? Och jag kom på att det där med koftan var nog vid en annan sändning än bröllopet. Någon var ju lite av ett rojalistbarn hehe...

    SvaraRadera
  2. Ok då ändrar jag till Pescha, tack. Det andra får stå :-D

    SvaraRadera