16 juni 2010

Underbar dag!

Idag var det avslutning på dagis, förlåt - förskolan!
Solen sken, kaffet var gott och vi fick "Den blomstertid nu kommer"!

Morgonen började bra, Ebba bytte kläder ungefär 3 gånger innan hon var nöjd. Mamman var halvnöjd...
Hon fick som hon ville och jag packade ner den jag ville.
När vi kom kl tre så hade hon på mitt val, undrar om hon bråkat med pedagogerna om samma sak eller om den första outfiten bara var smutsig?!
Jag blev jätteglad för jag har själv haft den här klänningen när jag var liten.

Kalle har nu en manlig vikarie på avdelningen, Kalle är alltså kär. Han älskar som bekant manliga lekkompisar i medelåldern.
Här på gården råder som jag nämnt "Pinnförbud", men det gör det inte på dagis. Vikarien var så snäll att han täljde en pilbåge med pil igår till min son. Detta resulterade i att han ville gå ut och leka med pilbågen kl 6 i morse.

På dagisgården trängdes föräldrar, syskon, fan och hans moster. Fick jag en bra bild på barn är jag nöjd! Det sjöngs massa fint. När det var dags för Ebbas avdelning skulle de sjunga "Lille Katt". Alla barn var knäpptysta och pedagogerna skämdes, jag tyckte de skulle sjunga den en gång till!
Mitt i sångerna tröttnade Ebba och la sig ner för en powernap, efter det smaskade hon i sig blommorna hon har i håret nedan! Men eftersom hon somnade innan lunch så var det bra att hon fick någonting i magen!

Kalle går sitt sista år på förskolan och fick medalj och en liten text om just honom, sabeltandade tigrar och vild fantasi. Kalle mitt i prick alltså!
Mamman var superstolt och torkade tårar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar