21 juni 2010

Vampyrskolan

Bästa samtalen med Kalle äger oftast rum när han ska sova.
Ikväll diskuterades vampyrer. Han är övertygad om att han såg en vampyr häromdagen i trädet utanför köksfönstret. Jag spelar med.
-"Mamma, om den vampyren biter mig, får jag bita dig då? Jag lovar att inte bita hårt! Snälla?!"
-"Okej, om du lovar att inte bita hårt."
-"Sen biter jag pappa, Ebba och mina kusiner så blir vi en vampyrfamilj.
Då måste vi dricka blod och äta ögonsoppa.
Fast det är äckligt, jag gillar bara att suga blod."

Det var Vampyrskolan på Bolibompa ikväll, sen gjorde fantasin resten...

1 kommentar:

  1. såg också bolibompa ikväll och vacklade lite i min tvärsäkerhet om vad barn bör se..... jag och Ludwig satt med stor skräckblandad förvåning hur de små barnen åt ögon...
    :-)

    SvaraRadera