24 mars 2011

Min dotter, konstnärinnan

Jag har köpt ny modellera till barnen eftersom det inte finns en hel ren färg kvar. Allt är blandat som om det vore en intorkad oljefärgspalett! Ja, jag får lite panik på det.

Eftersom Ebba är hemma och sjuk så plockade jag fram det här nya paketet. Utmärkt tillfälle tänkte jag. Hon höll med!
Medan hon börjar pilla på de fina rena korvarna i underbara färger så pratar jag med maken på MSN. Han ska sova borta om någon vecka och jag anser att bilen behövs här hemma, han höll inte med. Nu har chefen vunnit diskussionen eftersom SJ rear ut biljetter till destinationen.

Sedan tittar jag (även kallad Chefen) upp på Ebba och hennes kreation.
Hon säger att hon har gjort hela familjen. Jag skulle vilja kalla det en myrstack, men säg inte det till henne.
Det tog inte många sekunder förrän vi hade en till palett.
Nåja. Vad är väl en bal på slottet?

Det här var väl ingen oordning kanske ni tycker, men här har hon bara börjat. Jag lovar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar