2 mars 2011

Söt som socker, men arg som ett bi....

Här har vi just nu en mycket bestämd dam som har åsikter om precis allt och ska göra allt själv.
Mycket är väldigt positivt, det är mamman som måste träna sitt tålamod bara.
Här är några exempel:
-Hon ska bre sin smörgås på morgonen, den blir full av hål och smöret hamnar i hela håret/ansiktet eftersom varannan kniv hamnar i munnen typ.
-Hon ska klä på sig själv,idag satte hon på fleecen upp och ner 15 gånger, men jag fick ändå inte hjälpa till. Att en strumpyxa eller tröja hamnar bakofram kan jag leva med, men att stänga fleecen upp och ner blir problematiskt.
-Vid uppgång kring fyrasnåret får man inte tända vilken lampa som helst. Nej operationsbeslysningen i taket ska tändas. Jag tror den lampan "går sönder" snart.
Får hon inte tända den så skriker hon högt tills alla är vakna.
-Man får inte öppna dörren och komma hem hur som helst. Man ska knacka på i sitt eget hem så att hon kan öppna.
-All mat utom köttbullar är "ättlitt". Hon försöker få all uppmärksamhet, positiv som negativ och kräver det att man häller ut mjölkglaser eller spottar ut maten så gör hon det.
-Vid läggning får man inte komma med vilket lock till vällingen som helst utan det krävs att hon har godkänt färgen först.

Jag kan fortsätta, men jag tror ni hajar.
Och jag tror också att ni hajar att vi inte accepterar detta, men många gånger blir det "Pick your battles" annars får man bråka hela dagen.
Så vi får räkna till 1o och ta det lugnt, kanske låsa in sig på toaletten och skrika lite om det blir för mycket. Fast där får man inte heller gå in ensam.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar