12 mars 2011

Note to self; vänta med att köpa kalasmat...

Idag skulle vi ha ett kalas eftersom jag fyllde år igår.
Vi handlade i god tid för att slippa paniken en lördag eller fredag på Ica Maxi.
Big misstake. BIG.
Igår kom Kalle hem och hade ont i halsen. Jag trodde han hade skrikit för mycket och trodde inte det var på riktigt. Han spelade Wii i flera timmar så jag sa som en mamma gör; "orkar du spela Wii orkar du äta middag" trots att det inte var hans favoritmat.
Direkt efter han ätit vad han att få gå och lägga sig. Märkligt tänkte vi.
Så vi tog tempen och konstaterade att han hade lite feber, han fick frossa så fort han lagt sig.
Vi valde att avvakta till idag för att se hur han mådde. Idag är han piggare men febern är kvar.
Så vi meddelade våra gäster och en del valde givetvis att stanna hemma vilket är fullt förståeligt.
Problemet är att vi har hela köket fullt av tårtingredienser och kakor.
Så inför nästa kalas så blir det inhandling samma dag, trots paniken!

Det lär bli melodifestival ikväll men jag har ingen aning vem jag hejar på! Hade hellre haft mer "På spåret" att se fram emot, men är nöjd med gårdagens vinnare.

Hoppas ni får en härlig dag & att solen skiner på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar