26 mars 2011

Tack Semper!

Tack Semper för att ni lyssnar på era kunder!
För någon vecka sedan ringde jag till deras konsumentkontakt efter att ha fått ett halvt vällingpaket över mig för ungefär 21:a gången.
Pulver på mig går att borsta bort, men pulver på ekbänken som sedan torkas bort med en blöt wettex-trasa sitter för alltid....
Vi brukar nämligen köpa deras kartong med 6 paket fullkornsvälling. För ungefär ett år sedan bytte de ut de traditionella röda förpackningarna till vita paket. De satt hårdare åt och hade sämre plast vilket resulterade i att de var svåra att öppna utan att hela paketet gick sönder (och då landar vällingpulvret alltså på mig istället för i nappflaskan).
Därför ringde jag för att meddela att deras vita förpackningar sög och att de borde byta ut dem.
Jag räknade inte med att något skulle hända.
Men idag när jag öppnade ett sprillans nytt 6-pack (6-pack har fått en ny definition de senaste åren) så såg jag att Semper har lyssnat på sina kunder!
De har bytt tillbaka till de röda klassiska paketen. Bra jobbat!


2 kommentarer: