4 april 2010

Förlåt, kära mamma, jag var tvungen...

Hoppas ni alla har en härlig påsk!
Påsken är en härlig tid av sopade gator, solglasögon, gympadojjor och cyklar som tas fram.
Människor blir fulla av hopp och istället för att sitta hemma framför tvn börjar utelivet.

Jag är mycket glad för att vi inte håller på med fasta och inälvssoppor i detta land!
Dock saknar jag lamm som grillas på snurrande spett i Greklands trädgårdar och serveras med massor av tsatziki!
Gillar också att det inte är 50-talet längre så att man faktiskt får vara ute och leka, ringa en kompis eller se på tv trots att det är långfredag.
Detta blev jag påmind om varje långfredag under min uppväxt att man minsann skulle vara tacksam över.

Igår gömde Påskharen ägg i varenda liten buske och alla barn blev sockerhöga och lekte med nya hopprep, såpbubblor och studsbollar till föräldrarna fick nog av såpbubblor i ögon och öron.
De vuxna satt i solen med en solhatt på sniskan och hade mat & dryckkoma.

Familjerna träffas och umgås. Ibland lite för mycket.
Igår när vi var hos mina föräldrar så skulle min man tvätta Ebba
på toaletten efter maten. Där satt min mamma i godan ro och gjorde nr 2. Utan att ha låst dörren som den 70-tals mamma hon är. Men vi får vara tacksamma för att dörren inte stod öppen. Det kunde den mycket väl ha gjort,
och har gjort när jag som 15-åring har haft kompisar på besök.

Förlåt mamma, jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar