10 april 2010

Lördagsgodis!

Idag gick jag & Kalle till den lilla kvartersbutiken för att köpa lördagsgodis.
När vi är 1 meter från butiken blir Kalle bajsnödig. Han tycker vi ska bajsa i affären. Det tycker inte jag, eftersom jag vet att i så fall kommer han sätta det i system så fort man är där.
Vi har flera affärer som står på hans bajslista, dvs han vill gärna gå dit bara för detta. Jag anser att man måste nog ändå köpa minst ett tuggummi om man ska hänga där på det sättet.
Alltså bara att gå hem.
Efter prestationen så släpar vi även med grannkillen Nisse.
Givetvis har killarna egen plånbok och egna pengar, det är liksom halva nöjet att få betala själv.
Väl framme så trängs de med godissugna vuxna och tonåringar, de smyger sig liksom nästan in genom benen på dem för att komma åt sina favoriter.
När de är färdiga ska det betalas. En och en.
Det är lång kö både framför och bakom, men idag var jag faktiskt rikitigt snäll.
Erbjöd gubben bakom att gå före om han hade bråttom.
Klappar mig själv på huvudet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar