23 april 2010

Kolmården. Nu.

På fredagar är barnen hemma från dagis. Det betyder att de klättrar på väggarna om man inte underhåller dem till max. Nu försöker jag göra det förvisso, men jag tror inte att grannarna uppskattar att vi leker (mycket) högljutt på gården kl 7 på morgonen.
Kalle vet att våra grannar, Felix och Olivia också är hemma på fredagar, så idag undrade han vad de skulle göra.
Eftersom jag visste att Kalle skulle bli väldigt avis om jag berättade att de skulle till Aquaria , så valde jag att säga att de var på Djurgården. Nu var min mamma med och hängde inte med i min telepati, så när Kalle undrar var det ligger så säger min mamma:
-"Det är där Skansen, Junibacken & Aquaria ligger."
Då förstod jag att han skulle tjata om det resten av dagen.
Jag hade fel.
Resten av dagen lät det så här:
-"Mamma, jag vill åka till Kolmården. Idag. Nu. "
Det spelade ingen roll hur många förklaringar jag hade på varför vi inte kunde åka dit, hur gärna vi andra än ville. Han köpte inte våra svar. Inte ens när vi sa att om vi åker nu, så sover djuren när vi kommer fram.
Tror hans sista ord innan han somnade var att han ville till Kolmården. Idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar