27 april 2010

Snyggobert!

I morse skrev jag i min statusrad på facebook att "jag ska unna mig".
Jag har nämligen varit hos frisören och slingat mig. Det händer inte ofta, färgar jag håret så gör jag det själv och det brukar inte bli lyckat... det blir ofta en gulorange färg.
Hur som helst så begav jag mig ner till Nacka Strand.
Ni som har gjort detta förstår nog vad jag menar. Unna mig var nog fel ord.
Man får en huvudkondom med hål i på skallen. En tajt badmössa. Hade det varit tjusiga plastblommor på mössan hade jag nog njutit, åtminstone skrattat. Men nej det var det inte.

Min söta & duktiga frisör Monica drog ut tåtar ur hålen med en liiiiten liiiten virknål. Det gjorde ont, och jag är faktiskt inte håröm i vanliga fall!
Efter det att färgen är i så får man sitta med en plasthöckle på skallen så färgen tar sig.
Med en helfigursspegel framför sig så känns det liksom inte längre som man unnar sig, snarare pinar sig.
Jag kände att ni ville vara delaktiga i min unnardag så här bjuds det på foton minsann!













Om ni tycker jag har en blåtira på ena ögat så är det bara jag som har gnuggat mig i ögat. Jag glömde att jag hade sminkat mig, jag gör det aldrig nu för tiden. Så kan det gå!

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt! :D Jag brukade också bleka mitt hår i slingor förut. Före barn kanske jag ska säga? ;) Är inte heller håröm men blir fasen gråtfärdig av den där virknålen *bläää*
    Hoppas resultatet blev utmärkt iallafall!
    Puss å kram!

    SvaraRadera