5 september 2010

Nattning i nya rummet

Vi tänkte att det var dags för barnen att dela rum.
Ebba har älskat sin resesäng som stått bredvid oss (hon vaknar många ggr per natt fortfarande). Nu tycker ni att jag är knäpp i huvudet som använder en resesäng.
Jag är fullt medveten om hur ful den är!
Men, den är hög, hon klättrar inte ur och den är mjuk på sidan, alltså en chans mindre att gå omkring med bulor i pannan som hon ändå gör.

Ebba var superpeppad. Ny tapet och ny säng och nytt rum! Wow!
Efter badet kl 18 ville hon sova direkt, vanligtvis somnar de vid 19, men okej, vill hon sova får hon sova.
Kalle tyckte det var minst lika spännande, han skulle sova överslafen vilket har varit en dröm.
Men....
Så fort vi släckte lampan så ville inte någon mer.
Det var som när jag var liten och skulle sova över hos grannarna. När vi skulle sova var det kört. Jag tog min kudde och min nalle och sprang rätt över gatan till mamma och pappa.

Kalle har tidigare nattats genom att vi ligger bredvid, inte för att han inte klarar att sova själv utan för att det är mysigt och vi passar på så länge vi får. Vi läser, pratar om dagen eller om morgondagen. Det kommer jag verkligen att sakna, men är glad för honom som sett fram emot detta.
Men när det blev mörkt ville han minsann att jag skulle ligga bredvid. Jag sa att det inte går, men att jag kunde stå vid sidan av sängen. Efter en stund sov han som en prins.

Ebba däremot vägrade ligga kvar när det blev mörkt, vi försökte med lampan igen. Men om hon har bestämt sig är det oftast kört. Vi insåg att det blev många förändringar på en gång så vi lyfte in hennes fulsäng bredvid den nya fina så somnade hon fint efter x-antal vällingar.

Håll tummarna att fulsängen hamnar i förrådet imorgon!!



2 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev! Hoppas Ebba vill sova i nya sängen i morgon.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Verkligen kanonfint! Hoppas det går bättre ikväll.

    SvaraRadera