4 september 2010

Trotshelvete

Jag och en annan oktobermamma (vi är en grupp som hållt ihop sedan vi fick barn, alla runt oktober 2004) diskuterar 6-års trots.
Jag har nämligen haft en helvetesdag med min lilla ängel.
Han har knäckt sin mamma 150 gånger om med sin selektiva hörsel, myror i brallan och för att han inte kan hålla sina händer och fötter i styr.
Då räddar hon mig med att alla 6-åringar är så här och att de har fått brev om det från hennes sons lärare om 6-åringars beteende. Tack Hilde!!

Sedan funderar vi på hur olika tjejer och killar är och tar för givet att tjejer i den åldern är mycket lugnare. Då kommer jag att tänka på min dotter. Hon är endast lite över 2 år och gör exakt samma sak som sin storebror.
Ibland är det rätt skönt att talet inte är så tydligt. Härom dagen hötte hon med näven åt en granne och skrek "Förgrymmade unge!".
Ser inte fram emot hennes tonår eller 6-års trots för den delen heller....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar