8 september 2010

Snygga foton

Idag var det fotografering för dottern.
Hon har vägrat att klippa sig inför detta.
Vi har gjort allt i vår makt, hotat mutat och lockat med belöningar. Men nej.

Eftersom håret är långt och tofsar och hårspännen försvinner varje dag så tänkte jag att vi testar lite gelé så sakerna sitter på plats. Pedagogiskt så tar jag först lite gelé i Kalles hår så hon ser att det inte är farligt. Hon accepterar att jag sätter i det.
Men hon accepterar inte att jag borstar efter det.
Hon blir så arg att hon gör en kullerbytta.Eller en kullerbytta på Ebbas sätt.
Det betyder att hon står på huvudet med benen kvar på marken, hon har händerna i luften och sedan vrider hon fram och tillbaka på huvudet.
Detta blir en fantastisk kreation. Vips har hon fått afro. Och jag får fortfarande inte borsta.
Just då är det dags att gå till dagis.

På vägen gör jag några smygmoves i huvudet på henne. Hårspännena sitter på plats, men om det är snyggt. Well....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar