19 september 2010

Val!

Givetvis har jag röstat idag!
Jag tycker att det är lite läskigt att rösta, man gör det liksom vart fjärde år och jag glömmer hur man gör mellan gångerna.
Jag har ju minne som en guldfisk annars, lägger fjärrkontroller i kylskåpet och nycklar i badrummet, så det är inte så lätt!
Jag blir nervös, svettiga händer och blicken i golvet.
Det är ungefär som att åka tunnelbana med barnvagn. Jag gör det nästan aldrig, jag tar hellre bussen och åker runt halva Stockholm för att komma dit jag ska. Visst, jag erkänner, jag är rätt snål med. Buss med barnvagn är gratis, det är inte tunnelbanan.
Men jag kan gå riktigt långt för att slippa de där kisshissarna.

Hur som helst så kom jag in i vallokalen. Sist vi röstade så fanns det valsedlar lite här och var, man behövde inte ta vid första bordet. Denna gång hade de bara ett bord så jag fick snällt gå tillbaka och ställa mig i kön.
Jag får visa upp mitt röstkort och leg, kändes som om jag var 18 år och stod på systemet.
Sedan hänvisades jag till det vänstra bordet.
Det är här jag gör exakt som de säger. Jag går dit och visar mitt röstkort och leg. De undrar om jag inte ska rösta. Jo självklart säger jag, jag blev hänvisad hit.
Då har tanten glömt att ge mig kuvert, så jag får gå tillbaka till GÅ. Gör om, gör rätt.
Och här känner jag mig som ett pucko. Men de kunde ju också ha hänvisat mig rätt från början...
Som sagt. Man glömmer fanimej hur man gör när det är 4 år sen sist.
Nu är det gjort och svetten är borta!
Om 4 år kan jag ju alltid läsa bloggen så vet jag hur det går till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar