26 september 2010

På stan med pinglor!

Jag är ute ungefär en gång i halvåret och då gör jag det ordentligt!

Igår var det Moldau med bla Lotten & Frida!
Vi skrattade, grät och hade fantastiskt trevligt.
Vi träffades för länge sedan på Familjeliv.se, vi födde alla barn omkring oktober 2004 och har hängt ihop sedan dess. Inte alla har träffats på riktigt, men vi vet det mesta om varandra. Några av oss har fött barn live på den där sidan. Det är häftigt hur tajta man kan bli utan att ha träffats.

Jag var lite stressad när jag skulle åka dit och drog på mig det som låg närmast, för att sedan springa till bussen. Men eftersom inte jag åker buss så ofta så fick jag skicka ett sms för att få en biljett. Det var ju just det. Sms med nya telefonen. Det tog mig en station innan jag fick iväg det där jävla sms:et. Tack till busschauffören som inte slängde av mig utan hade förståelse för ny teknik.
Jag ska inte vara fräck, jag gillar min nya telefon, men jag saknar knappar. Mina fingrar är för feta för den här displayen.
Och trots att jag hade på knapplåset när jag inte ringde (med flit) så fick jag senare veta att jag ringt min mamma och min man 2 ggr var när telefonen var i fickan.

På Moldau ska man äta schnitzel, de är stora som dasslock och påminner om en platt shar pei (inte riktigt PK, men färgen och mönstret var väldigt träffande) !

När man festar så sällan som jag gör är det okej att ta taxi hem. Nu hamnade jag med en man som skulle berätta om Iraks historia. Om man plockar upp en småbarnsmorsa som druckit massa bärs så är hon inte bästa eleven. Jag lyssnade så gott jag kunde och försökte koncentrera mig på vägen så jag inte blev yrare. Kan inte säga att jag minns mycket av vad han sa men det var säkert mycket intressant!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar