7 december 2008

Damen utan namn

Detta med att kränga grejer på blocket...
Jag är en rookie. Uppenbarligen.
Jag vill inte ha massa läskiga samtal mitt i läggning el dyl. Så jag bockade i endast mailkontakt.
Nöjd jag var!
La in annonsen torsdag kväll, det gällde bla en babysitter.
Fredag 8.08 ringer en kvinna och undrar om babysittern är såld.
Näää säger jag och hjärnan jobbar på full fart - Hur fan fick hon mitt nummer??
Tydligen har jag fyllt i mitt fulla namn som annonsör så det var ju inte så svårt för henne att ringa eniro.
Hon försöker redan här pruta ner den med 100:- men jag säger nej.
Men nu när jag bjussat på mitt namn, kan det inte vara schysst att presentera sig när man ringer någon som bara vill ha mailkontakt kl 8.08?
Hon ska ha sittern och kommer med detsamma. När klockan är 13 undrar jag var hon tar vägen och det vore ju bra om Kalle fick andas lite frisk luft under dagen, så jag ringer henne.
Inte för att hon har lämnat sitt nummer utan tack vare dagens teknik, "mottagna samtal".
Då svarar en man som inte har någon aning om nån jävla babysitter och de ska minsann inte ha nån. Men han är i alla fall snäll och ger mig hemnumret. Där är det upptaget till kl 14.
Sen får jag fatt i människan som svarar hallå. Vet alltså fortfarande inte vad hon heter.
Jo men hon var tvungen att gå på massage.
Nämen självklart, ber om ursäkt.
Klockan tre ringer hon mig och skäller ut mig pga den vägbeskrivning jag gett henne.
Den är så tydlig att Kalle 4år skulle förstått den, men inte denna damen.
Jag måste gå och möta henne med barnen eftersom "folk i området är dumma i huvudet som inte kan gatornas namn och nummer".
Väl inne kikar hon på sittern och säger IGEN att hon ger 300:-, jag säger fortfarande nej.
Den kostar 800:- ny och är fantastiskt bra med alla dess funktioner.
Då går hon.

Visst fan hade jag kunnat bjussa på 100:- om hon varit trevlig, men nu var hon inte det. Alls.
Hoppas bara att nån annan vill ha den...

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig prick?! Hon skulle inte ens fått köpa den för 7000:-! ;)

    SvaraRadera