3 december 2008

Kråkor o annat.

Idag har jag haft en härlig dag med min mamma i vårt nya centrum.
Hon tog hål i öronen efter 65års väntan och vi köpte en ny partydress eftersom hon alltid har samma kläder vid kalas.
Jag noterar vid kassan på åhléns att mamma har en kråka i näsan, men har inte möjlighet att säga det just då.
Strax utanför åhléns springer vi på vänner till mamma.
Undrar om de noterade kråkan?

Efter de gått så ger jag henne en servett så hon kan snyta sig. Annars kan hon ju bara ge den till mig, som Kalle brukar göra.

På dagis har vi nu insamling till fröknarna inför julavslutningen.
Man ska betala 60:-. Är jag bara snål eller tycker ni att detta är mycket?
Det är nog jag som är snål.

2 kommentarer:

  1. Kråkor kan vara fantastiskt roligt. Speciellt när dom sitter i näsan på andra *mohaha*

    Och jo... snålis ;) Fast det beror väl lite på hur nöjd man är? Jag tycker att det är en helt ok summa... 2o:- per fröken

    SvaraRadera
  2. Helt rätt! Till mitt försvar var pengarna lämnade innan inlägget *skäms*

    SvaraRadera