2 december 2008

Guldstjärna till Robert

Dagis borde ha upphämtning vid sånt här väder.
Fy fasen för att ge sig ut i sånt här väder.
Jag drog på mig mina gröna gummistövlar som går till knäna, en mössa och så lång jacka som möjligt. Mascara eller annat smink var inte att tänka på.
Joråsåatt, snyggast i stan.

Kalle fick ta med sitt lilla grodparaply som han gjorde allt annat än att ha över huvudet.
När vi äntligen kom fram så var kalles strumpor blöta. Bra kvalité skopunkten!
Men köper man gummistövlar för 99:- kanske man får skylla sig själv?

Kalle har utflykt på tisdagar.
De ska ha lite dricka och en frukt med sig.
Idag var jag stans sämsta morsa. Jag hade glömt att köpa frukt. Ring soc!
Kalle fick med sig flatbröd (typ smörgåskex) istället och jag fick be om ursäkt till fröknarna.

När det senare var dags för hämtning kändes det aningen motigt.
Spöregn, min jacka och mössa var fortfarande blöta, likaså barnvagnen.
Vilken klippa till man jag har. Han lämnade kontoret för en stund. Hämtade Kalle och åkte tillbaka. Guldstjärna!

Jag och Kalle dekorerade pepparkakor med glasyr och strössel.
Vilken tur att jag dammsög innan....
Kristyr med lite pepparkaka någon?

1 kommentar:

  1. Verkligen! Heja Robban! Vilken bragd!

    Och heja dig, julpyssel och mys i regnet :) Skit i glömd frukt, värre saker har hänt. Och skopunktens och DinSkos stövlar suger :( Vi kör ju utedagis och här är det faktiskt så... desto dyrare desto bättre *suckar*

    SvaraRadera