5 december 2008

Tålamod....

Idag är en sån dag då det krävs mycket stort tålamod.
Jag måste gräva djupt ner i fickorna för att hitta det.

Varenda gång Ebba är på väg att somna så petar Kalle henne i kinden med sitt pekfinger och dess vassa nagel. Piggelin! Kalle vill leka!!
Efter flera försök somnar hon. Helt utmattad.
Då är det dags för lite julpyssel, lite mammatid.
Vi har köpt enkla trästjärnor från Panduro, billigt och bra. Kalle orkar oftast inte sitta längre än 5 min så vi ska inte gå bananas i pysselaffärerna. Även om jag gärna hade gjort det...
Tidningspapper överallt, förkläden och sen var det bara att öppna hobbyfärgensburkar.
Kalle målar 2 ½ stjärnor, en grön en blå och en halv svart. Jag målar en tjejigt rosa o röd med glitter. Resten av färgen hamnade runt om i köket, på duken, kläder, stolar och golv.

Mitt i den svarta stjärnan kom mormor för lussebullebak. Då hade vi inte tid med stjärnor längre.
När degen jäst och det är dags för bak utbrister Kalle:
-Mormor, degen ser ut som en snopp.

2 kommentarer:

  1. Moster tycker Kalle är klok minsann hahaaaaa

    SvaraRadera
  2. *asg* Vilken underbar liknelse!
    Och förlåt att jaqg sitter här och hånler lite... (läs, asgarvar*) men det är så skönt när andra också misslyckas med pyssel och bullmammestuket. Jag är inte ensam! *tjoohoo*

    SvaraRadera