27 oktober 2008

Djävulens påhitt

Detta med vintertid. Seriöst. Lägg ner det.
"Men man tjänar ju en timma".
Må så vara, men om man väcks klockan 5 av att Rorri Racerbil skriker "Jag är nr 1" och sedan får veta att nä klockan är bara 4, då känns det inte som att man tjänat en minut ens.
Nu fick ju jag sovmorgon till kl 6. Det första min käresta sa var att klockan var 5. Med ett hånflin.

Barnens rytm fuckar upp sig helt. Det tar tid att rätta till.
Så från och med nu tänker inte jag fixa klockan mer. Jag kommer bojkotta sommartiden.
Någon som hänger på? Petra borde kunna övertalas.

Mina föräldrar ska förresten ha fest. Inom kort. De har inte bokat catering eller skickat ut inbjudningar än. Sånt får jag stresseksem av.

2 kommentarer:

  1. I´m in! Fuck vintertid! Fast imorse hände det... väckarklockan RINGDE! Jag kan inte fatta det! Jag fick sova till 06.50! Underbart! (tror du att vi har lite skruvad uppfattning om vad som egentligen är sovmorgon? *asg*)

    SvaraRadera
  2. Har inte ställt väckarklockan på 4 år, lever lite farligt!

    SvaraRadera