24 oktober 2008

Levande p-medel

Idag har Kalle varit hemma med mig och Ebba då han är ledig på fredagar.
Det har varit en utmaning. Minst sagt.

Kalle är en kille som måste ut och springa av sig varje dag annars blir det kajko.
Idag gick vi ut till halv tolv kanske, vi hade trotsbråk om varenda sak.
Vem som skulle hålla upp dörren, vart vi skulle gå, vilken väg osv.
När jag klädde på mig tog jag en scarf på mig då dessa amningströjor är urringade till naveln. Då sa Kalle att jag såg ut som en tant. En gammal tant tom. Tack för den.
Målet för utflykten var en varmkorv samt handling på maxi. Kalle skrek i 20 min på restaurangen. Låter väl som en trevlig upplevelse för grannborden?
Snart blir vi portade på maxi... Eller så får vi uppträda som levande preventivmedel. "Välkommen till maxi, idag har vi preventivmedelskampanj i leksaksavdelningen. Där har vi 4-års trots samt skrikig bebis".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar