28 oktober 2008

En vab-vecka kommer sällan ensam...

Då var det dags. Första vaben denna säsong, feber och ont i ögonen.
Kan ju bero på ärthjärnan som släpade med sin son på kalas i helgen trots feber och ögoninflammation. Pucko.
Vet att vi varit skonade så jag ska inte klaga för mycket...

Idag så kunde inte min svägerska höger och vänster.
Det går till historien. Hon är nämligen trafiklärare och är alltid så kaxig med "Nä ditt andra vänster". Så när Clabbe stod till vänster om oss kikade hon till höger.
Jag var sååå mallig över att få säga "Nä ditt andra vänster".
Inte för att det var så mycket att kika på.

Fick idag höra om en kille som höll i en föreläsning.
I pausen kommer en kvinna fram och meddelar att han har en macka fastklistrad på kavajen.
Helt underbart! Undrar om någon hört ett ord av vad han sagt! Jag hade stirrat mig blind på mackan och funderat på hur den fastnat där.

Och vad gäller stresseksemen och min mammas fest så erbjöd jag mig att fixa cateringen.
Jag kontaktade 8 cateringfirmor i området. Detta var samtidigt som jag utfodrade båda barnen, städade och betalade räkningar. Bläckfisk liksom.
Alla svarade inom 15 timmar. De flesta av dem kunde stå till tjänst och bifogade menyer.
Då kom mamma på att de som har lokalen kan laga maten...

1 kommentar:

  1. *haha* skrattar så tårarna rinner åt mack-kavaj-killen. Stackare! *mohahaha*

    SvaraRadera