1 oktober 2008

Manolo Blahniks senaste?

Idag när jag skulle hämta Kalle på dagis så spöregnade det. Cats and dogs, verkligen. Jag var tvungen att ta av mina kärringbrillor eftersom de inte har vindrutetorkare, och utan dem ser jag riktigt illa.
Men en sak noterade jag.
En mamma som precis hämtat sin lilla 1½ åring, de såg så harmoniska ut, mamman fullkomligt lyste av "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder"/"nu ska vi gå ut i skogen och titta på sniglar".
Jag fick riktigt dåligt samvete eftersom jag tänkte gå ner till det lokala caféet och fika med min son.
Men, så såg jag att hon fortfarande hade de blåa skoskydden kvar! Hon hade gummistövlar och gick med sina blå duschmössor på fötterna rätt genom vattenpölarna. Underbart!

Idag är jag arg på Com hem, de har flyttat på kanalerna och inte satt tillbaka dem på de platser de sagt. En aptidig morgon utan nick jr är inte det lättaste. Sen missar jag Dr Phil eftersom tv4+ är borta, och då muckar de ordentligt.

1 kommentar: