25 oktober 2008

Falling down igen

Idag ville hela familjen kika på det nya centrumet, vi käkade lunch på ett av de nya ställena. En hamburgerrestaurang i en foodcourt.
Jag började med att leta efter en barnstol till Ebba. Frågar först personalen i vår restaurang, "ja det finns en" fick jag till svar. Jag kikar mig omkring och ser inte något som ens påminner om en stol. Då det bara är ett sällskap i lokalen så är det inte som en nål i en höstack direkt. Nonchalant rycker bruden på axlarna och säger återigen att det ska finnas en stol.
Jag går till grannrestauramgen där jag får fråga på engelska, hon fattar ändå inte utan hämtar en kollega som förklarar att de väntar på leverans av barnstolar.
Då känner ju jag så här: Nytt centrum som öppnades i torsdags med barnfamiljer som största klientel... Hm... kanske en tripp till ikea för att inhandla 10 antiloper??

Sen var det dags för att värma barnmatsburken.
Okej, de luktar apa jag vet, det är inte det trevligaste med pasta broccoli under lösnaglarna eller i sina extensions, men ändå.
Denna gång hade de ingen micro. För den hade inte kommit än!
Kanske skulle tipsa dem om att Media Markt har fet-rea och ligger granne med dem.

Ska det vara så jävla svårt?

Nu ska jag iväg på hysteriskt barnkalas! Tjoho!

1 kommentar:

  1. Ja märkliga saker händer och det här var ju riktigt roligt! kan inte låta bli att le lite åt alla knäppskallar ;) Hoppas lilla E fick sin mat till slut ändå!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera