20 oktober 2008

Jösses vad det tar på krafterna med barnkalas!
Jag har däckat framför tvn vid 22 både lördag och söndag, och kommer definitivt göra det idag med. Vanligtvis är jag uppe till 23, minst.
Men Kalle är nöjd med sin helg vilket gör mig så glad!
Det bästa han fick var inte den stora riddarborgen vi gav, utan som sagt den lilla sabeltandade tigern från mormor och morfar. Nåja.
Kalaset med kompisarna gick bra, jag funderade innan om man kanske skulle göra nån aktivitet eller lek, men det behövdes inte. Barnen roade sig så bra på egen hand och föräldrarna fick kaffe och kunde snacka skit.
Jag hade städat kalles rum och röjt undan grejer. Det visade sig väldigt onödigt för de små liven hittade alla mina gömställen.
När det var dags för fiskdamm kaskadade Ebba. Bra timing! Jag försökte lugna alla mammor med panik i blicken *VINTERKRÄKSJUKAN*, "hon är en kräkbebis, det är lugnt"!
Kalle hade väl tid att äta en syltkaka tillsammans på båda kalasen, annars var det bara lek och paket som gällde. Men kul hade han!

Ser just nu på "färjan", känns plötsligt skönt att gå här hemma och skrota i sina hemma-mamma-kläder och sitta i soffan framför tvn. Skrämmande program och ingen vidare reklam för viking line...

1 kommentar:

  1. Åh vad kul att Kalle hade underbara kalas och att han tyckte att det var kul!

    SvaraRadera