1 november 2008

"Den där Mary" look-alike

Full fart hela dagen!
Nu sitter jag framför bompa och har gjort en kopp kaffe, skulle lätt kunna somna!
Fast det skulle inte Kalle tillåta, så fort man blundar är han där och drar i ögonlocken.

Idag var vi i forum igen, hade inga direkta roliga ärenden utan det var inköp av linsvätska o dyl som stod på listan.
Jag skojade till det och klippte mig på en drop-intid... Farliga grejer, living on the edge. Ny frisör, ny salong. Ni fattar nog var detta är på väg.
Börjar med att jag ser att mannen som ska klippa mig har en lång lillnagel.
En hypokondriker som jag mår inte bra av sådana bacillgrottor.
Jag försöker småprata, skäms för att jag inte klippt mig på 3-4 månader.
-"Inte mer?"
Får jag till svar - inte på ett bra sätt utan mer som att 10 månader var mer troligt.
Skyller på Ebba och tvåbarnschocken som brukar gå hem, här flög den rätt förbi.
Besöket slutar med att han fönar upp mitt hår som en rugbyhjälm.
Så fort jag kommer därifrån letar jag vätska. Saliv, Ebbas vatten (nappflaskan är grumlig efter grötmåltiden) eller handsprit, vad som helst för att få ner hjälmen.
Väljer grötvattnet och ser sedan ut som något från "Den där Mary".

I eftermiddag var det Kalles första Halloweenparty, stor succé.
Han gick som Lejon, så klart.
Han var det enda lejonet bland liemän, skelett och prinsessor.
På muffinsarna och bullarna var det dekorerat med plastspindlar.
Detta resulterade i att min son inte tog en tugga av godsakerna utan istället lekte med spindlarna.

Nu läggdags och komadags för föräldrarna.

2 kommentarer:

  1. Jeg leser her:)

    Forresten så borde du lägga in bild på frillan, det kan locka lite besökare you know:)

    SvaraRadera
  2. Bildbevis tack! Och välkommen till *dålig-hårdag-månaden* (det tar väl ungefär så lång tid innan man vant sig vid sin nya risbuske och hittat en tillräckligt schysst hårprodukt?) ...och sen är det dags att klippa sig igen. Förhoppningsvis ;)

    SvaraRadera