17 november 2008

Senapsgult var inne -97

Känsliga läsare - min syster tex, varnas.

Tänkte berätta en liten historia som utspelade sig för ganska exakt 4 år sedan.

Vi skulle visa upp vår nya fina bebis för Roberts farmor & farfar, hemma hos dem.
Kusin Livia med familj var också där.

Vi hann nog fika, här får svägerskan rätta mig om jag har fel, innan Kalle bajsar.
Bom! Sa det.
För så lät det när Kalle bajsade och då visste vi att vi måste byta blöjan nu.
Annars så har Kalle grovsenap upp i nacken om 5 minuter.

Vi var förberedda. Vi hade Brioväskan full med servetter, underlag och nya blöjor.
Farmorn hänvisade oss till deras säng, perfekt tänkte vi.
Vi lägger upp underlag, servetter och Robert står beredd med en plastpåse (och håller andan, han är lite känslig min man). Jag gör grovjobbet och tvättar rent.
När blöjan är av sker det som inte får ske.

Bom! Sa det. Igen.
Eller snarare ratatatatata....
Men denna gång är det ingen blöja på.
Underlaget, överkastet, mattan och mina byxor får plötsligt en ny nyans. Senapsgult.
Hade det varit 1997 så kanske det hade funkat men det gick inte hem 2004.
Vi skäms ju ihjäl och erbjuder kemtvätt och ny matta och ena med det tredje.
Farmor Ulla från Norrland viftar undan vårt erbjudande med att hon minsann fött 3 barn så hon vet hur det är. Ingen fara. Pustar ut.
Vi börjar plocka ihop våra grejer och tackar för oss. Vi måste nog hem nu.

Svägerskan är snäll och erbjuder kusin Livias kläder. Jättesnällt.
-Tack för erbjudandet, men det är jag som har bajs på mig. Vi måste hem!

Undrar hur det gick med överkast och matta... har knappt vågat mig dit sen dess.

1 kommentar:

  1. *hahaha* Skrattar så jag får magknip :)
    Kalle, han vet hur man ska göra han! :) Tack för dagens gapskratt!

    SvaraRadera