22 november 2008

Pulka med ratt

Här fick vi ett tjockt bomullstäcke av snö under natten.
Underbart! Blir liksom lite roligare att gå ut och leka i snö än i regnslask.

Vi hade köpt en stjärtlapp till Kalle i födelsedagspresent, asbra tyckte vi!
När vi kom till pulkabacken så var halva dagis där.
Alla andra barn hade snowracers utom Kalle.
Nu har han snälla kompisar som turades om att låna ut dem och han fick även sitta bak när de körde.
Men det där funkar inte hur många gånger som helst och till slut var det stopp.
Från den stunden var det ett evigt tjat.
Mina öron blödde nog till slut.
Vi beslutade efter en del googling att han skulle få "en pulka med ratt" i julklapp, fast i förskott.
Detta rykte spred sig till mormor och morfar som ville betala, tackar tackar.

Jösses vilket gympapass det var i backen.
Med en stjärtlapp är det ju bara för ungen att knata upp igen. Nu fick ju jag dra upp den. Hur smart köp var det egentligen?
Jag vet - jag behöver motionen, men då missar jag ju massa skvaller från de andra morsorna. Imorgon följer Robert med. Han får dra.

Jag har ett litet dilemma.
Det får inte plats en julgran i vårt vardagsrum.
Tips någon?
Roberts helt oväntade förslag (NOT) var att vi inte behövde någon julgran.
Det svaret uppskattades inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar