16 november 2008

Nästa kalas år 2026

Har varit på vuxenkalas! Underbart!
Inga fiskdammar så långt ögat når!

Kvällen börjar med att en maska går på mina gråa (ej svarta som det står på förpackningen) strumpbyxor. Jag väljer att ignorera det.

Konstaterar att jag kommer vänta med vuxenkalas tills barnen flyttat hemifrån eller så ska det vara minst 5 andra kids på festen.
Det var det inte här.
Kalle superblyg och vågade inte vara i samma rum som de andra gästerna, Ebba gallskrek praktiskt taget från det att vi kom.
Alla var jättevänliga och ville avlasta, men tyvärr hjälper inte det när det är morsan som gäller.
Hon var förresten tyst när syrran sjöng opera! De tre första sångerna.
Sen tyckte nog Ebba hon fick för lite uppmärksamhet.

Min mamma.
Hon äter som en fågelunge.
Om man ger henne en hel kokt potatis eller 5 pommes frites protesterar hon.
Jag gjorde som bekant inbjudningskorten med hennes text inför aftonen.
Det står "buffé" på korten. Det serverades snittar. Visserligen väldigt goda snittar!
Undrar om det var någon förutom mamma som inte körde förbi gyllene måsen på hemvägen!
Men vinet, det sprutade så det var nog ingen som klagade.
Själv drack jag julmust... joråsåatt.

Skorna.Dessa fina kreationer kan vara djävulens påhitt ibland.
Trots att jag gått in dem med raggsockor när jag dammsugit. Lite varje dag.
Som en mjukstart, som ett förspel. Ändå hatar de mig.

1 kommentar:

  1. Hahaaaa ja jag var jättehungrig när jag kom hem!
    Anna

    SvaraRadera