25 november 2008

Utställning hos galleri fiafiber

Söndagen blev till att köpa snowracer, montera den och testa den i backen.
Då var det plötsligt roligare att åka pulka eftersom den var lättare att dra upp... suck!
Sen var det visst någon som glömde ringa svärfar, vi bad dem nämligen kolla om de hade kvar Roberts snowracer. Han dök upp som gubben i lådan med en snowracer. Så nu har vi två!
Tur att kusinerna bor runt husknuten så de kan ta en.
Det var en fantastisk dag i backen, solen sken och folk hade picknick. Längtade sååå till alperna för att åka skidor.
Vi utnyttjar snön till max och åker även efter dagis om orken finns. Kalle är så trött när han kommer hem att han vill lägga sig innan bolibompa. Då brukar vi ta fram hundspelet, då orkar han plötsligt lite till.


Ebba har börjat åla! Jippi!!
Igår la jag henne på hennes filt och la fram lite roliga leksaker, sedan gick jag för att göra blodpudding till Kalle.
När jag skurit upp skivorna gick jag för att kolla till henne och hon var borta!!
Då hade hon kasat baklänges in under Roberts fåtölj, helnöjd bland dammråttorna!


Dilemmat med julgranen är nu förbi, jag testade att möblera om, det blev inte bra, men det duger.
Däremot har vi fått en tavla av mamma efter utställningen som är 170 x 120cm. Den är liiite för stor för en trea på 79kvm. Den tar upp hela lägenheten! Men jäklar vad fin den är! Tack snälla mamma att du ställer ut här hos Galleri Fiafiber!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar