28 november 2008

Lejonpeppisar

Jag är en sån gammal kärring.
Idag är jag överlycklig för att "På spåret" börjar ikväll.
Jag gillar även att spela alfapet, samt "Antikrundan" på tv.
Fast om jag hade varit en riktig gammal kärring hade mina pelargoner mått bättre.
De mår så där.
Tyvärr kommer jag nog bli en sån tant som har koll på vem som inte tömde luddet i tvättmaskinen och vilka ungar det är som tjuvröker. Det är bara att inse.
Robert kommer bli en surgubbe som fäller krokben på ungdomar med sin käpp. Definitivt.

Idag har min mamma varit här och bakat pepparkakor med Kalle. Lycka!
Vi hittade en lejonform på Maxi så vi har nog ca 100 lejonpepparkakor i skålen nu.
Inga hjärtan, granar eller stjärnor här inte.

Imorgon är det 60-års fest! Ska bli jättekul!
Kalle har barnvakt och Ebba följer med, hoppas på bättre humör på denna fest.
Gick ju sådär sist. Ebba skrek från välkomstdrinken ungefär.
Det var en härlig svettattack som varade i 3 timmar.

Julen börjar dra ihop sig. Måste börja fundera ut vad man ska köpa. Tips någon?

1 kommentar:

  1. Skönt med kärringar som håller koll på lägenhetsfolket. Nån måste ju skälla ;)

    Vad man ska köpa? Åt vem? Prislapp?

    Underbart med pepparkakor! Jag tror vi ska försöka oss på ett bak nästa söndag...

    SvaraRadera