20 november 2008

Gubbloskevarning!

Hemkommen efter dagislämning som gick bra!

Som ni redan vet så snyter jag ihjäl mig.
På vägen hem från dagis så harklar jag mig istället för att snyta mig. Ni vet så där som gamla gubbar gör på bussen. Sen har de snorbobban i munnen. Det går ju inte att spotta på bussen. Så alternativet är att svälja den där gröna bobban. Blä. Här får tom jag kvälningar, eftersom jag inte kan låta bli att titta på vad gubben gör med bobban. Hur länge är den kvar i munnen?

Nåväl, jag ser mig om - ingen som ser mig, jag kör en gubbharkling och spottar ut den fort som sören.
Jag hade visst en polotröja med hög krage. Missade lite...
Det hänger en fin loska från kragen.
Ser mig om igen, fortfarande ingen i närheten.
Rotar fram pappersnäsdukar och torkar bort loskan.
Tur att ingen såg mig!
Då ser jag hur det rör sig i bilen som står parkerad på gatan. Helvete jag är upptäckt.
Kvinnan i bilen ser lika generad ut som jag. Vi ser på varandra och som en överenskommelse låtsas vi som att inget har hänt.
Måste komma på en ny väg till dagis...

1 kommentar:

  1. *asg* Det där hände mig också en gång. Nästan. Jag hostade så illa att det följde med ett och annat upp. På ett proppfullt tåg såklart... Den är rolig...

    SvaraRadera