21 november 2008

Ny parfym, "Broccoli & potatis"

Idag har Kalle varit hemma från dagis, han är inte sjuk eller så utan han går mån-tors bara.
Vi har haft en sån där "Barna i Bullerbyn-dag"! Inget bråk, bara en snäll storebror.
Vi har pärlplattat, spelat spel och sett på "Trolltyg i tomteskogen", som är en underbar film för övrigt! Dagen full av harmoni, bara bullbak som saknades!

Detta var innan lunch. Sen kräktes Ebba potatis och broccoli. På mig, henne själv och soffan. Tur att sofföverdraget i alla fall får torka mellan tvättarna, men det är knappt!
Tur att jag duschade i morse!

Kalle har fyllt duktigskålen med pärlor och skulle belönas med en tripp till Andys lekland. Robert hade bestämt detta sedan några dagar och att detta skulle ske tillsammans med Roberts kompis och dotter. Strax innan de ska mötas så ringer Robert upp för att stämma av, då är kompisens unge sjuk så de kommer inte.
Okej, om ungen kräks kl 14 på dagis och man får rycka ut, då kanske man kan missa att ringa. Men i detta fall har hon varit hemma hela dagen. Ringer man inte då och avbokar? Hajar inte...

Sen undrar jag om någon (läs svägerskan) har ett tips, hur man gör för att få ut de sista dropparna i nässprayer som nezeril och otrivin. Jag blir vansinnig av att det är droppar kvar i behållaren men omöjligt att få dem in i snoken.

1 kommentar:

  1. Härligt med fullt i pärlburken!

    Mindre nice med bebisspya... och stackars er soffa! Fast en sak är bra med den... jag har lagt mina "köpa-ny-snygg-tyg-soffa-planer" på hyllan ett par år till ;)

    Retar mig också på nässprays burkarna, fast jag har lagt ner mitt beroende. Hoppas du får en skön kväll!

    SvaraRadera